Tagastamispoliitika ja garantii

 

Tühistamisõigus

Tarbijatel on õigus ostulepingust 14 päeva jooksul ilma põhjendust esitamata taganeda. Taganemisaeg on 14 päeva alates päevast, mil teie või teie nimetatud kolmas isik, kes ei ole vedaja, võtsite viimase kauba kätte.

Tühistamisõiguse kasutamiseks peate meiega ühendust võtma ja esitama selgesõnalise avalduse (nt e-kiri või postiga saadetud kiri) oma otsuse kohta käesoleva lepingu tühistamise kohta. Selleks võite kasutada tühistamisvormi, kuid see ei ole kohustuslik.

Tühistamisvorm

E-post: info@diagstore.ee

Tarbijatel ei ole õigust lepingust taganeda eelkõige järgmiste lepingute puhul:

  • tarbijale tema soovide kohaselt või tema isiklikuks kasutamiseks kohandatud kaupade tarnimiseks,
  • audio- või videolindistuse või arvutiprogrammi tarnimiseks, kui originaalpakend on kahjustatud,
  • digitaalse sisu tarnimiseks sõlmitud lepingute puhul, kui seda ei ole tarnitud materiaalsel andmekandjal.

Kui tarbija loobub lepingust, tagastame talle kõik temalt saadud rahalised vahendid, sealhulgas saatmiskulud, 14 päeva jooksul alates ostulepingu tühistamise kättesaamisest.

Kui tarbija loobub ostulepingust, ei ole me kohustatud tarbijale tagastama saadud raha enne, kui tarbija on kauba müüjale tagastanud.

Seaduse sätet 14-päevase taganemisõiguse kohta ei saa tõlgendada nii, et see lubab kauba tasuta laenata. Kui tarbija kasutab taganemisõigust 14 päeva jooksul alates kauba kättesaamisest, peab ta 14 päeva jooksul alates taganemisest tagastama müüjale kõik, mis ta on müügilepingu alusel saanud. Kui see ei ole enam võimalik (nt kaup on vahepeal hävinenud või tarbitud), peab tarbija hüvitama rahaliselt selle, mida enam tagastada ei saa. Kui tagastatud kaup on ainult osaliselt kahjustatud, võib müüja nõuda tarbijalt kahju hüvitamist ja tasaarvestada oma nõude tagastatud ostuhinnaga. Sellisel juhul on müüja kohustatud tõendama tekkinud kahju. Sellisel juhul tagastab müüja tarbijale ainult vähendatud ostuhinna.

Garantii

Tarbijatele antakse tarbekaupadele 24-kuuline seadusjärgne garantii. Garantii kehtib otse meie suhtes. Ärikliendile antakse kaubale 12-kuuline garantii. Reklamatsiooni korral tuleb ostetud kaup saata tagasi meie aadressile koos puuduse kirjeldusega. Kasutada võib ka reklamatsioonivormi.

Reklamatsioonivorm

E-post: info@diagstore.ee

Müüja vastutab tarbija ees, et kaup on kättesaamisel veatu. Eelkõige vastutab müüja tarbija ees, et kaup oli tarbijale üleandmise hetkel

  • kaubal on poolte vahel kokkulepitud omadused ja kokkuleppe puudumisel omadused, mida müüja või tootja on kirjeldanud või mida ostja on kauba laadi ja müüja reklaami põhjal oodanud,
  • kaubad sobivad kasutusotstarbeks, milleks müüja on need määranud või milleks sellist liiki kaubad tavaliselt kasutatakse,
  • kaup vastab kvaliteedi või töötluse poolest kokkulepitud näidisele või proovile, kui kvaliteet või töötlus on kindlaks määratud kokkulepitud näidise või proovi alusel,
  • kaup on õiges koguses, mõõdus või kaalus; ja
  • kaup vastab õigusaktide nõuetele.

Kui kaup ei vasta eespool nimetatud omadustele, võib tarbija nõuda ka uue veatut kaupa, kui see ei ole vea laadi arvestades ebamõistlik, kuid kui viga puudutab ainult osa kaubast, võib tarbija nõuda ainult selle osa asendamist; kui see ei ole võimalik, võib ta lepingust taganeda. Kui see on puuduse laadi arvestades ebaproportsionaalne, eelkõige kui puudus on võimalik kõrvaldada mõistliku aja jooksul, on tarbijal õigus nõuda puuduse tasuta kõrvaldamist. Tarbijal on õigus uue kauba kättetoimetamisele või osa asendamisele ka juhul, kui puudus on eemaldatav ja ta ei saa kaupa puuduse korduva ilmnemise või mitme puuduse tõttu nõuetekohaselt kasutada. Sellisel juhul on tarbijal ka õigus lepingust taganeda.

Kui tarbija ei tagane lepingust ega kasuta õigust uue veatute kauba kättetoimetamisele, osa asendamisele või kauba parandamisele, võib ta nõuda mõistlikku hinnaalandust. Tarbijal on õigus mõistlikule hinnaalandusele ka juhul, kui müüja ei suuda tarnida uut veavaba kaupa, asendada osa kaupa või kaupa parandada või kui müüja ei kõrvalda vea mõistliku aja jooksul või kui vea kõrvaldamine põhjustaks tarbijale märkimisväärseid raskusi.

Ostjal ei ole õigust puudustega täitmise õigusele, kui ostja teadis enne kauba üle võtmist, et kaup on puudulik, või kui ostja on puuduse põhjustanud.

Tarbijal on õigus tarbekaupade puuduste suhtes õigust kasutada kahekümne nelja kuu jooksul alates kauba kättesaamisest. Kui puudus ilmneb kaheteistkümne kuu jooksul alates kauba kättesaamisest, loetakse kaup puudulikuks kauba kättesaamisel.

Müüja ei vastuta tavalise kulumise või kasutusjuhendi järgimata jätmise tagajärjel tekkinud puuduste eest.

Müüja lahendab kaebuse, sealhulgas puuduse kõrvaldamise, viivitamata.

Kvaliteedigarantii pikendatakse ajavahemiku võrra, mis algab kaebuse esitamisest kuni kaebuse lahendamiseni või kuni ostja on kohustatud kauba kätte võtma. Kui kaup või osa sellest asendatakse, kohaldatakse müüja vastutust nii, nagu kaup või osa sellest oleks ostetud uuena. Põhjendatud kaebuse korral on ostjal õigus nõuda mõistlike kulude hüvitamist.